Media Markt lanserar Snapchat

Media Markt lanserar Snapchat och först ut kommer följarna att kunna hänga med på E3-mässan (Electronic Entertainment Expo) i Los Angeles.

Sociala medier blir allt viktigare i kommunikationen med kunderna. Så nu lanserar Media Markt ytterligare en kanal för att på ett effektivt sätt kunna kommunicera med sina kunder. Via Snapchat kommer följarna få ta del av produkttester, innovationspresentationer, senaste nytt mm. direkt i sin smartphone. På Snapchat finns ingen historia. Det handlar bara om vad som händer precis nu. Media Markt vill alltid ligga i framkant när det gäller den senaste tekniken därför är Media Markt först ut bland sina konkurrenter i att använda sig av denna innovativa kanal.

– Det är ett nytt sätt att kommunicera med en digital generation som gillar att få kommunikation snabbt och kan själva välja när och vad de vill titta på. Vi tror att personer som väljer att följa oss på Snapchat är de som gillar innovationsprodukter, tv-spel och teknik. Det finns väldigt mycket vi vill säga och få ut till våra kunder och Snapchat är ett enkelt och roligt verktyg att använda sig av utan en massa krångel, säger Felipe Briones, Online & Digital Marketing Manager på Media Markt.

Snapchat möjliggör en kravlös kommunikation på ett lekfullt, prestigelöst och effektivt sätt. Här pratar man direkt med sina följare och man har en rak dialog där följarna kan önska vilka stories Media Markt ska ta upp på sin Snapchat.

Felipe fortsätter att beskriva, ”våra förväntningar är att nå ut till en yngre målgrupp men även till de så kallade unga-vuxna, då fler och fler använder sig av Snapchat. Det blir ett enkelt sätt att vara mer informell, relevant och ha roligt med våra följare. Vi kommer främst använda oss av Snapchat utifrån vad våra följare faktiskt vill se i vår story – helt enkelt genom att fråga.

Media Markt kommer man kunna följa på Snapchat från och med måndag den 13 juni under användarnamnet mediamarktSE

Följ Media Markt under E3-mässan för att se det senaste inom tv-spel, mellan den 14-16 juni.

Anna Sjödin | PR- och kommunikationsansvarig | 08- 555 02 400 | mail: press.sverige@media-saturn.com

• media markt
  • hemelektronik
  • snapchat
  • e3
  • gaming
  • tv-spel

Media-Markt är Europas ledande återförsäljare av hemelektronik. Företaget grundades 1979 och ingår i tyska koncernen Media-Saturn-Holding GmbH. Framgångarna bygger på ett unikt sortiment av märkesvaror till låga priser, kompetent personal, utmärkt service, tydlig annonsering och en decentraliserad organisation där varje varuhuschef är delägare i sitt eget varuhus. För närvarande har Media-Saturn 27 varuhus i Sverige och fler än 1 000 varuhus i 15 europeiska länder. Gå in på www.mediamarkt.se för att besöka det 28:e varuhuset i Sverige.