Media Markt startar mobilreparationer i expressfart

Istället för att skicka iväg sin mobil på reparation och vara utan den en längre tid erbjuder nu Media Markt reparationer i expressfart på plats i varuhuset. Först ut är Media Markts varuhus i i Barkarby som började erbjuda tjänsten för några veckor sedan. Nu utökas servicen för mobiltelefoner och surfplattor även till Media Markts varuhus i Bäckebol Göteborg, och på sikt ännu fler varuhus.

Nu introduceras en helt ny servicetjänst hos Media Markt, som innebär att man har möjligheten att få mobiltelefonen eller surfplattan lagad i expressfart på plats i varuhuset. Detta istället för att skicka iväg den till verkstad och stå utan sin personliga mobil i flera dagar.

– Vi vill vara ett snabbt och prisvärt alternativ till tillverkarnas egna verkstäder som ofta är svårtillgängliga och ibland även kostsamma. Våra kunder ska känna att de kan få professionell, snabb och prisvärd service hos oss även efter sitt köp, säger Mia Lindman, Service Manager på Media Markt.

Först ut med den nya tjänsten var Media Markts varuhus i Barkarby, Stockholm som sedan den 28:e september reparerar eller byter de ut skadade delar som inte täcks av tillverkarens garanti. Detta gäller bland annat spruckna skärmar, knappar, kamera och i vissa fall också fuktskador, som hinner repareras under ett besök då det vanligtvis inte tar mer än 10-30 minuter. Efter varje inlämning följer sex månaders garanti på reparationen. Reparationen påverkar inte pågående garanti från Media Markt.

– Personalen i varuhuset i Barkarby har fått mycket positiva reaktioner när det nu finns en möjlighet att snabbt laga sin trasiga mobil på plats i varuhuset. Vi vet att den egna telefonen ofta är något väldigt personligt och det kan kännas jobbigt att lämna ifrån sig den under en längre tid, säger Mia Lindman, Service Manager på Media Markt.

Tack vare det positiva mottagandet i Barakaby utökar nu Media Markt möjligheten till expressreparationer till varuhuset i Bäckebol i Göteborg. Målet är att i framtiden kunna erbjuda servicen i ytterligare varuhus runt om i landet.

Expressreparationer är bara en del av Media Markts Power Service-utbud som syftar till att underlätta vardagen för alla hemelektronikanvändare. Andra exempel på Power Servicetjänster som finns i varuhusen är ”Kom igång direkt” där kunder kan få hjälp med inställningar, introduktion och dataöverföring från äldre enhet vid köp av dator, surfplatta eller smartphone.

• power service
  • media markt
  • barkarby
  • bäckebol
  • mobilreparationer
  • mia lindman
  • mobiltelefoner
  • surfplattor

Media-Markt är Europas ledande återförsäljare av hemelektronik. Företaget grundades 1979 och ingår i tyska koncernen Media-Saturn-Holding GmbH. Framgångarna bygger på ett unikt sortiment av märkesvaror till låga priser, kompetent personal, utmärkt service, tydlig annonsering och en decentraliserad organisation där varje varuhuschef är delägare i sitt eget varuhus. Varuhuscheferna är därmed själva ansvariga för utbudet i det egna varuhuset liksom för prissättning, personal och lokal marknadsföring. För närvarande har Media-Saturn 27 varuhus i Sverige och fler än 1 000 varuhus i 15 europeiska länder. Gå in på www.mediamarkt.se för att besöka det 28:e varuhuset i Sverige.