Media Markt väljer Lowe Brindfors som sin nya reklambyråpartner

Fem byråer kämpade om att få det prestigefyllda uppdraget att representera Media Markt och nu står det klart att Lowe Brindfors har gått vinnande ur upphandlingen. Media Markt är Sveriges sjätte största annonsör (2013) och uppdraget, som omfattar såväl varumärkesbyggande som säljdrivande kommunikation, påbörjas omedelbart.

Efter ett noggrant urvalsarbete för att hitta den byrå som bäst kan kombinera det långsiktiga kommunikationsarbetet med det kortsiktiga i alla olika kanalerna har nu Media Markt valt att samarbeta med Lowe Brindfors.

- Vi har letat efter en reklambyrå som kan följa med oss på resan in i framtidens detaljhandel. Vår gemensamma ambition är att ta kommunikationen i vår bransch till en helt ny nivå, långt bortom bara produkt och pris, säger Mia Lund Hanusek, marknadsdirektör på Media Markt.

- Att ha fått detta stora förtroende från Media Markt är självfallet oerhört roligt. Media Markt har förutsättningar för att bli nummer ett på den svenska hemelektronikmarknaden. De har väldigt tydliga mål och ambitioner för varumärket och kommunikationen framåt vilket gör det än mer spännande att ta sig an uppdraget, säger Nico Hasselström, vice VD och projektledare för uppdraget på Lowe Brindfors.

Upphandlingen har genomförts i samarbete med byråvalsrådgivaren Max Apéria från Sveriges Annonsörer.

Media Markt
| Presskontakt | 08-555 02 400 | mail:press.sverige@media-saturn.com
Nicolas Hasselström | vice VD Lowe Brindfors | mail: nicolas.hasselstrom@lowebrindfors.se

• lowe brindfors
  • nico hasselström
  • mia lund hanusek
  • reklambyrå

Media-Markt är Europas ledande återförsäljare av hemelektronik. Företaget grundades 1979 och ingår i tyska koncernen Media-Saturn-Holding GmbH. Framgångarna bygger på ett unikt sortiment av märkesvaror till låga priser, kompetent personal, utmärkt service, tydlig annonsering och en decentraliserad organisation där varje varuhuschef är delägare i sitt eget varuhus. Varuhuscheferna är därmed själva ansvariga för utbudet i det egna varuhuset liksom för prissättning, personal och lokal marknadsföring. För närvarande har Media-Saturn 28 varuhus i Sverige och fler än 900 varuhus i 15 europeiska länder. Gå in på www.mediamarkt.se för att besöka det 29:e varuhuset i Sverige.