Ny varuhuschef på MediaMarkt i Gallerian

Magnus Mannesson har tillträtt rollen som varuhuschef på MediaMarkt i Gallerian. Magnus har ett gediget förflutet inom detaljhandeln och kommer senast från rollen som varuhuschef på Elgiganten i Kungens Kurva.

Magnus Mannesson började sin karriär inom detaljhandeln för drygt 18 år sedan då han tillträdde rollen som Vice Butikschef på COOP Power. Snart två decennier senare har han hunnit med att arbeta som varuhuschef på SIBA, ICA Maxi, Jula och Elgiganten, när han nu tar över rollen som varuhuschef för MediaMarkt i Gallerian.

- Jag trivs verkligen med att arbeta inom detaljhandeln, det händer så mycket hela tiden. Hemelektronikbranschen är dessutom en komplex och utmanande bransch med ett högt tempo och det känns spännande att nu axla rollen som varuhuschef för MediaMarkt i Gallerian, säger Magnus Mannesson.

Magnus Mannesson tar över ansvaret som varuhuschef för MediaMarkt i Gallerian lagom till att den omfattande ombyggnationen av köpcentrumet Gallerian börjar bli klar.

- Jag har arbetat inom detaljhandeln i snart två decennier men det är första gången jag leder ett varuhus inne i city och det känns särskilt kul att ta över MediaMarkt i Gallerian nu när ombyggnationen av hela Gallerian börjar närma sig sitt slut, här finns många möjligheter, säger Magnus Mannesson, ny varuhuschef på MediaMarkt i Gallerian.

Om Magnus Mannesson

Familj: Fru, två barn och två katter

Intressen: Hus, hem och hårdrock

Karriär:

Varuhuschef MediaMarkt Gallerian, 2019

Varuhuschef Elgiganten Kungens Kurva, 2012-2019

Varuhuschef Jula AB, 2010-2012

Butikschef ICA Maxi Special AB, 2006-2010

Varuhuschef SIBA AB, 2003-2006

Butikschef samt Vice Butikschef Coop Power, 2001-2003

Magisterexamen, Företagsekonomi, Mittuniversitetet, 1996-2000

Jenny Pedersén | PR- & kommunikationschef | +46 08 555 02 400 | E-post: press.sverige@mediamarkt.se

MediaMarkt är en av Europas ledande återförsäljare av hemelektronik. Företaget grundades 1979 och ingår i tyska koncernen MediaMarktSaturn Retail Group. Framgångarna bygger på ett unikt sortiment av märkesvaror till låga priser, kompetent personal, utmärkt service och tydlig annonsering. För närvarande har MediaMarkt 27 varuhus i Sverige och koncernen över 1 000 varuhus i 14 europeiska länder.