MediaAnalys tecknar avtal med Telia

MediaAnalys har ingått samarbete med Telia gällande sökmotoroptimering.

- Vi är väldigt stolta över att Telia som är ett av Sveriges största och mest välkända bolag väljerMediaAnalys som leverantör, säger Oscar Werner, tf VD och Koncernchef på Getupdated.

MediaAnalys kommer att hjälpa Telia med utvecklingen av deras tekniska plattform för att driva trafik till deras webbplatser via sökmotorer som Google och Yahoo. Avtalet omfattar även utbildning av personal inom området för sökmotoroptimering.

- Avtalet bekräftar att vi har en attraktiv portfölj av tjänster och att vår expertis inom området för internetmarknadsföring är eftertraktad, säger Henrik Zobal, VD på MediaAnalys.

- Vi vet hur viktigt det är för oss att synas på internet och vår målsättning är att fler kunder ska hitta oss och våra tjänster genom sökmotorer. Vi är glada över att ha funnit en samarbetspartner för vår internetmarknadsföring och vi valde MediaAnalys för deras breda och djupa kunskap inom området sökmarknadsföring, säger Niclas Hallstedt, Försäljningschef Digitala kanaler på Telia.

Telia erbjuder både privatpersoner och företag bland annat kostnadseffektiva lösningar inom mobil telefoni, fast telefoni och mobilt bredband. Telia utvecklar sin konkurrenskraft genom att sträva efter att skapa ett serviceföretag av världsklass, säkerställa kvalitet i deras nät och uppnå en kostnadsstruktur som är i nivå med de bästa.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Oscar Werner, tf VD/Koncernchef Getupdated, tel: 070-341 40 99, oscar.werner@getupdated.com
Henrik Zobal, VD MediaAnalys, tel: 070-622 03 81, henrik@mediaanalys.se
Niclas Hallstedt, Försäljningschef Digitala kanaler Telia, tel: 070-643 22 22,