Medvind för Medial Kommunikation

Nya kunder och nya medarbetare på Medial kommunikation. Nu satsar PR-byrån på att växa ytterligare. Bland de nya kunderna finns Iris och Paf.se. Iriskoncern är Synskaderörelsens företagsverksamhet som utvecklar produkter och tjänster till nytta för såväl synskadade som andra. Paf.se, Dotterbolag till åländska Ålands Penningautomatförening, är en kreativ utmanare på den svenska spelmarknaden. – Både Iris och PAF är kunder som passar Medial, eftersom vi tycker om att arbeta med kunder som har många kunder. Det är bra företag som förtjänar att synas mer i det offentliga ljuset, säger Claes Salomonsson VD Medial Kommunikation. Bland tidigare kunder märks bland annat SJ, Carlsberg, Taxi Stockholm och Finska Turistbyrån. Medial har också rekryterat nya medarbetare. Sedan en tid tillbaka arbetar Stina Gustafsson som PR-assistent. Hon var tidigare trainee på Universum Communications. Nyanställd är också Susanne Wibom som PR-konsult. Hon kommer närmast från VisitDenmark, där hon varit pressansvarig. – Susanne kommer att bli en stor tillgång på Medial med sin erfarenhet av att jobba med PR inom rese- och turistbranschen. Vi arbetar sedan tidigare med kunder inom bland annat transport- och turistbranschen, nu kan vi ytterligare stärka vår kompetens inom det området, säger Claes Salomonsson. Medial Kommunikation, vars specialitet är medierelationer, har på kort tid gått från tre till sju PR-konsulter och har planer på att växa med det dubbla de närmaste åren. Mer info: www.medial.nu

• PR, kommunikation