Kärvt mellan Hitta.se och Umeåföretaget Mediaplanering

Mediaplanering i Umeå har råkat i konflikt med Hitta.se.
- Vi har skickat ut brev till alla våra kunder, säger ägaren Mikael Mansour.

Nummerupplysningen hitta.se vill inte längre ha kontakt med Mediaplanering och fyra liknande byråer runt om i Sverige. Ledningen anser det bättre för kunderna om deras egna säljare får göra affärer direkt med kunderna.

Bakgrunden är att många företagare genom avtal och fullmakter låter byråer som Mediaplanering i Umeå sköta om kontakt med säljare, som säljer mediautrymme. En årlig mediaplan upprättas smed varje kund, som Mediaplanering sedan följer.

300 kunder
Bolaget startade för tre år sedan och har idag 300 kunder runt om i Sverige, stora och mindre företag, bland andra E.ON, Anticimex, Jetpak och Norrporten, men även ett hundratal mindre kunder i Umeå, Luleå och Sundsvall.

Nu har hitta.se dragit åt tumskruvarna och vägrar att gå via Mediaplanering.
- De är i sin fulla rätt att ringa upp våra kunder direkt, men det är inte snyggt att de vägrar låta sig hänvisas vidare. Vi har nu gått ut med ett brev till alla våra kunder där vi uppmanar dem att hänvisa hitta.ses säljare till oss och i fall de vägrar, hålla sig till den mediaplan vi dragit upp för att inte kostnaderna ska skena iväg för våra kunder, säger Mikael Mansour.

Mediaplanering köper medieutrymma å sina kunders räkning för cirka 11,5 miljoner. Av dessa utgör
cirka 1,5 miljoner inköpen av hitta.ses tjänster.

Källa: Lena D Lindström, VK

För mer information kontakta Mediaplanering:
Mikael Mansour

• media

• Umeå

Mediaplanering AB

Mediaplanering har gedigna kunskaper om hur sökmediabranschen fungerar och vad som ger mest utdelning per satsad krona. Med säte i Umeå har företaget snabbt expanderat och har nu kunder över hela Sverige.

Branschen, i vilken Mediaplanering är verksam, är under stark utveckling och har en stor potential, eftersom den är ett allt viktigare stöd vid alla typer av marknadsföringsinsatser. Trots att tryckta media i allt högre utsträckning är på väg över till sökmedia på Internet, bedömer vi att marknaden i allmänhet ännu inte har upptäckt de möjligheter som våra verktyg inom sökmedia ger.

Mediaplanering erbjuder tjänster och produkter inom mediaplanering, administration och hantering av kapitalströmmar. Företagets unika sökprodukter hjälper kunderna att idka prickskytte till valda sökord, målgrupper och segment. Helhetslösningar har visat sig vara Mediaplanering starkaste erbjudande.

Mikael Mansour

Presskontakt VD 090-717691