Glada miner utanför KLC

KOMMUNEN PÅ BESÖK

Med jämna mellanrum åker politiker och tjänstemän från Varbergs kommun ut och besöker företag på plats. Idag var det MED:s tur.

Alltid trevligt när våra kommunala politiker och tjänstemän kommer på besök. En bra möjlighet för dem att lära känna Varbergs företagsliv och ett utmärkt tillfälle för oss företagare att i lugn o ro få presentera vår verksamhet och våra visioner. Under morgonen hann vi med  besök i vår datahall, vårt KLC (kundlojalitetscenter) och liten presentation av de tjänster MED producerar.

MED har sedan många år samarbetet med flera kommunala instanser och alltid funnit att det fungerat mycket bra. Vill gärna framhålla Varberg Energi lite extra, då det är är det kommunala företag vi arbetat regelbundet med sedan lång tid tillbaka och de har starkt bidragit till vår utveckling.

Vidare kan vi konstatera att Varberg är en mycket bra kommun att både att driva företag i, men också att leva i. Här finns en framåtanda och en vilja att få Varberg att sticka ut. Stort beröm till Martin o Magnus på NOD som målar upp en härligt positiv framtidssyn för vår fina stad.

Enda konkreta klagomålet som lyftes fram denna morgon var nog vårens sena ankomst. Här valde man från kommunalt håll att ta med sig frågan och återkomma vid senare tillfälle :)