Livesändning över Halmstad GK

MEDVIEW PÅ HALMSTADS GK

Vi är stolta och tacksamma över att få leverera vårt MEDview-koncept till anrika Halmstad Golfklubb. Här levererar vi en högupplöst livesänd vy i broadcastkvalitet.

Vår MEDviewkamera är installerad på Halmstad GK:s klubbhus med utsikt över såväl första Tee på norra banan, 18:e green på Norra banan, putting green och vackra avslutningen på Södra banan. Här kommer vi att livesända dygnet runt, året om för att förmedla en unik närvarokänsla för både gäster och medlemmar. Att livesända vackra vyer är det moderna sättet att visa upp en golfanläggning.

Våra MEDviewkameror levereras av svenska Axis och konfigureras av våra kameratekniker för optimalt result. Vi ställer oerhört höga krav på själva kameran då den skall kunna hantera svåra förhållanden såsom motljus, skuggor, skymning m.m.  För att kunna installera Medview krävs en fiberuppkoppling. Medview installeras alltid med tanke på integritet och sändningen går alltid live utan ljud. Ingen inspelning sker.

När systemet är installerat, sänds videoströmmen med fördel ut via Youtube för att sedan integreras på hemsida, sociala medier m.m,.

-Vi har installerat MEDview för att ge våra medlemmar och gäster en trevlig vy över golfklubben. Samtidigt får de en live-uppdatering av vädret och aktuella förhållande på golfklubben i bra kvalité. Vi är speciellt nöjda med den bildkvalité som levereras via lösningen, säger Christian Jakobsson, VD/Klubbchef Halmstad GK

Halmstad Golfklubb en av Sveriges allra finaste golfklubbar med mer än 3.000 medlemmar. Varje år besöker över 13.000 gäster klubben som också är en av de mest eftertraktade i hela landet. Över 2.000 personer står i kö för medlemskap.

Halmstad Golfklubb bildades 1930 och förfogar över två 18-håls banor, Norra och Södra. Anläggningen är belägen i vackra Tylösand.

Besök Halmstad Golfklubb här: http://www.hgk.se/

Se våra MEDview-kameror här: https://www.youtube.com/user/MediateknikVarberg

Kontakta våra duktiga säljare för mer information

Henrik Sundström på telefon 0340-219934, mail henrik@mediateknik.net