STABIL BREDBANDSTILLGÅNG I VARBERG

STABIL BREDBANDSTILLGÅNG I VARBERG

Vi på Mediateknik är väl förberedd för den ökade Internettrafiken i Varbergs kommun.

I dessa tider, när Coronaviruset drabbat vår vardag, är kommunikation och då framförallt kommunikation via Internet viktigare än någonsin.

Såväl företag som privatpersoner är nu väldigt beroende av ett väl fungerande bredband.

Hemarbetsplatser, ökad streaming, molntjänster, videokonferenser bidrar till en ökad belastning.

Mediateknik har tillsammans med Varberg Energi överblickat situationen och kan konstatera att vi står väl rustade. Mediateknik besitter en stor kapacitet av bandbredd med redundans och är därmed redo att kunna tillgodose det ökade behovet. Varberg Energis stadsnät, net@seaside, är ett av Sveriges modernaste och driftsäkraste stadsnät. Tillsammans har vi också säkerställt att drift och supportpersonal skall kunna hantera en ökad belastning för att kunna leverera Varbergs behov av Internet.

Om vissa tjänster kan upplevas som ”sega” beror detta på mycket trafik till just dessa sajter. Vissa molntjänster är överbelastade. Netflix, Youtube, m.fl. har sänkt kvaliteten på sina tjänster för att kunna hantera den stora mängden besökare.

Såväl Mediateknik som operatör och Varberg Energi som nätägare agerar lokalt och finns nära våra kunder om behovet av support skulle finnas.

Har du några frågor, kontakta oss på 0340-679290