Nyhet -

Apoteksgruppen och medicininstruktioner.se samarbetar för bättre användning av läkemedel och medicinska hjälpmedel

www.medicininstruktioner.se och Apoteksgruppen inleder nu ett samarbete  med syftet att främja rätt användning av läkemedel och på så sätt förbättra följsamheten vid olika behandlingar.

Samarbetet innebär att kunder som besöker apotek inom Apoteksgruppen, i samband med att de hämtar ut ett läkemedel de fått förskrivet, informeras om att det för det aktuella läkemedlet/hjälpmedlet finns en instruktionsfilm. Kunden får förutom muntlig information, ett visitkort med adress till portalen där instruktionsfilmen finns.

Denna tjänst är unik - det har aldrig varit enklare för patienter och anhöriga att få rätt information. Målet är att säkerställa bästa möjliga effekt av en behandling.

• Sjukdomar

• visuell patientinformation
  • rätt läkemedelsanvändning
  • förbättrad läkemedelsanvändning