Bra väder i juli ökade besöken på Tinnis

Bra väder i juli ökade besöken på Tinnis

Under stora delar av juli strålade solen över Linköping och 75-åriga Tinnerbäcksbadet. De höga temperaturerna var en bidragande faktor till att anläggningen besöktes av betydligt fler personer i år jämfört med i fjol. Sammanlagt noterades 70 802 besök under utomhussäsongen.

Tinnerbäcksbadet, som firade 75-årsjubileum i år, besöktes under säsongen av sammanlagt 70 802 personer. Det var dryga 8 000 fler besök jämfört med sommaren 2012 (62 766 st). Det högsta besöksantalet under en enskild dag registrerades lördagen den 27 juli, då badet besöktes av 2 078 personer.

- Det har varit en bra sommar på Tinnis med fint väder och många besökare. Det har varit många Linköpingsbor som tagit det kloka beslutet att komma in och testa och förbättra sin simkunnighet i tempererat vatten innan de gett sig ut på allmänna badplatser. Det är något vi ser positivt på, berättar Medleys platschef Anita Altsjö.

Söndagen den 18 augusti var det sista chansen att ta ett dopp i Tinnerbäcksbadets utomhusbassäng innan portarna stängdes för säsongen.

Anita Altsjö, platschef Medley Tinnerbäcksbadet, tel 010-450 91 21

Hans Albrektsson, informationsansvarig Medley, tel 010-450 90 15