Simmar du, städar vi - kostnadsfri aktivitetsdag i Arena Grosvad

Simmar du, städar vi - kostnadsfri aktivitetsdag i Arena Grosvad

Torsdag 5 juni bjuds skolelever och allmänhet in till Arena Grosvad för en dag i hälsans och miljöns tecken. Under aktivitetsdagen är det fri entré till bassängerna.

Aktivitetsdagen kommer att uppmärksamma Svenska Simförbundets initiativ Simma Sverige, som syftar till att inspirera och engagera den svenska befolkningen till ökad simkunnighet och simning som motionsform. För att ytterligare motivera besökarna att ta några extra simtag kommer aktiviteten i bassängerna dessutom generera i ett bidrag till projektet Städa strand, som drivs av idrottens miljöorganisation och Coca-Cola i Sverige.

– Under parollen "simmar du, städar vi" bjuder vi in skolelever och allmänhet till anläggningen. Vi hoppas att så många som möjligt tar chansen att aktivera sig i bassängerna och därigenom bidra till rena svenska stränder. Samtidigt är det ett ypperligt tillfälle att testa simkunnigheten inför sommarens alla bad, säger Hans Albrektsson på Medley.

Datum: Torsdag 5 juni

Plats: Arena Grosvad, Finspång