Medley tar över driften av Nackas simhallar

Medley tar över driften av Nackas simhallar

Nu står det klart att Medley tar över driften av Nacka kommuns simhallar från och med den 1 augusti i år. Medley kommer att integrera anläggningarna i företagets befintliga bad- och friskvårdsverksamhet. Nacka kommun ser fram emot utökade möjligheter både för personal och besökare.

Med syfte att utveckla verksamheterna vid Nacka simhall och Näckenbadet, genomförde Nacka kommun en upphandling av driften. Medley vann upphandlingen och kommer att överta driften av de båda anläggningarna from 1 augusti. Avtalet löper på fyra år, med möjlighet till två års förlängning.

– Det är positivt att en aktör som klarat högt ställda kvalitetskrav nu kommer att utveckla simhallarna tillsammans med Nacka kommun. Möjligheterna till kompetensutveckling ökar och möjligheter finns också till ökad samverkan med andra simhallar i Stockholms län, vilket är bra för Nackaborna, säger Tobias Nässén, ordförande i fritidsnämnden i Nacka.

Medley driver sedan tidigare 15 anläggningar i Stockholms län och VD Mattias Jonsson ser mycket positivt på avtalet med Nacka kommun.

– Det här uppdraget ger oss styrka att ytterligare utveckla bad- och friskvårdsverksamheten, samt bidra till ökad folkhälsa och simkunnighet i Stockholmsregionen, berättar Mattias Jonsson.

Mattias Jonsson, VD Medley, tel 010-450 90 04

Hans Albrektsson, informationsansvarig Medley, 010-450 90 15