Sommar sol och bad

Nu öppnar vi Norskogsbadet

Efter en större renovering från Täby kommun öppnar nu Medley Norskogsbadet den 25 maj. Mot bakgrund av Coronaviruset så görs det dock med ett antal nya regler som badgästerna har att förhålla sig till. Detta tillsammans med gästernas goda vilja att hjälpas åt, visa hänsyn och följa myndigheternas rekommendationer gör att alla ska kunna njuta av bad, sol och värme på ett tryggt sätt i sommar.

Medley har under pandemin noga tagit del av händelseutvecklingen gällande Coronaviruset och beslut som fattats om hur verksamheten ska bedrivas bygger på myndigheternas bedömningar och rekommendationer. I dagsläget är Medleys alla anläggningar för bad, simning och träning fortsatt öppna, dock med en hel del anpassningar för medlemmar, besökare och anställdas säkerhet.

- Kul att få öppna Norskogsbadet med den renovering som kommunen nu gjort. Men vi gör det med ytterligare riktlinjer för att se till att besökarna håller avstånd till varandra även utomhus. Vi förutsätter att alla tar sitt ansvar, följer reglerna och visar hänsyn så vi kan ha öppet och kommunens invånare får njuta av bad och sol hela sommaren, säger Jonathan Lombard, anläggningschef på Tibblebadet och Norskogsbadet.

Följande gäller på utomhusbadet:

• Max 300 besökare på anläggningen samtidigt
  • Caféborden får ej flyttas ihop.
  • Minst 2 meter mellan solsängar.
  • På gräsytor – minst 2 meter mellan sällskap.
  • Föräldrar till barn under 12 år har företräde till plats närmast bassäng av säkerhetsskäl (för att kunna hålla uppsikt).
  • Håll avstånd vid duschar, café och övriga platser där det kan bildas kö.
  • Duscha gärna hemma efter bad.

Tomas Bjernudd

tomas.bjernudd@medley.se

Marknadschef

Medley Holding

I Medleys anläggningar är alla välkomna att idrotta, motionera, umgås, koppla av och ha roligt. Medley är Sveriges största privatägda operatör av kommunala bad- och friskvårdsanläggningar och driver mer än 20 anläggningar i 17 kommuner runt om i landet. Medley har cirka 250 anställda och omsättningen var 330 miljoner kr år 2019.