Melitta® bäst i test!

Melitta® CAFFEO® CI® har blivit utsedd som bäst i test bland helautomatiska kaffemaskiner av Smartson. Där fick även Melitta® CAFFEO® SOLO® & milk uppmärksamhet – den blev utsedd som bästa budgetval.

Melitta® CAFFEO® CI® heter espressomaskinen som gör den godaste espresson. Det har Smartson kommit fram till, i ett test av helautomatiska kaffemaskiner. Åtta maskiner ingick i testet, där CAFFEO® CI® tog hem segern med fyra av fem poäng.

Fördelar som lyftes fram i testet hos Melitta® CAFFEO® CI® var den fina och tydliga textdisplayen, de användarvänliga funktionsknapparna för respektive kaffedryck, dispenserhuvudet med plats för ett större glas, samt att den ger ett riktigt fint skum och levererar gott kaffe. Ett plus fick bönhållaren med två kamrar, som möjliggör att man kan ha espressomaskinen laddad med två olika sorters bönor samtidigt.

Även Melitta® CAFFEO® SOLO® & milk blev utsedd som bäst, men här som bästa budgetval. Den fick positiva kommentarer för sin enkla och lättanvända display, sin bra placerade sumpbricka bakom fronten, sin smidiga storlek och kort och gott för sin goda espresso med fint färgad crema.

”Vi är glada och stolta för de här utmärkelserna. CAFFEO® CI® är espressomaskinen för dig som vill ha full frihet när det gäller smakupplevelser, medan CAFFEO® SOLO® & milk är perfekt för dig med litet kök, och som ändå vill uppleva riktigt kaffenjutning.” säger Magnus Persson, marknadschef för Melitta® Scandinavia.

CAFFEO® CI® och CAFFEO® SOLO® & milk ingår båda i CAFFEO®-serien som är Melittas utbud av helautomatiska kaffemaskiner för exklusiv kaffenjutning. Det hela testet finns att läsa på www.aftonbladet.se/plus.

CAFFEO® CI®
Mått: 355 x 255 x 475 mm
Vikt: 9,65 kg
Effekt: 1500 w
Vattentank: 1,8 l
Cirkapris: 13 000 kr

CAFFEO® SOLO® & milk
Mått: 335 x 200 x 455 mm
Vikt: 7,90 kg
Effekt: 1400 w
Vattentank: 1,2 l
Cirkapris: 5 800 kr

För ytterligare information kontakta:
Magnus Persson, Marknadschef Melitta Scandinavia
Tel. mobil: +46 (0)730-32 20 20

• bäst i test
  • livsstil
  • helautomatisk kaffemaskin
  • espressomaskin
  • mjölkskum
  • cappuccino
  • melitta scandinavia ab
  • caffeo ci
  • caffeo solo & milk

I över 100 år har Melitta® ägnat sig åt att utveckla den optimala kaffeupplevelsen. Sortimentet består av kaffefilter, kaffebryggare, helautomatiska kaffemaskiner och tillhörande rengörings- och avkalkningsprodukter. Melitta® grundades 1908 i Dresden och är nu ett internationellt verksamt familjeföretag. Företaget är baserat i Minden, Tyskland, medan det svenska huvudkontoret finns i Helsingborg. Melitta® gör kaffe till ren njutning.