​Barnkanalens nya showtävlingsprogram inleds med stor audition i Östersund

David Lindgren är på plats i Östersund och söker barn som älskar att sjunga och dansa till Barnkanalens nya storsatsning med premiär i höst. Östersund är kickoffstaden för programmets auditionturné. Det blir ett riktigt maffigt showtävlingsprogram där barn mellan 6 - 12 år gör fria respektlösa tolkningar av sina favoritlåtar.

- Det här är det finaste uppdrag jag har fått. Barn får testa sina vingar och göra låtarna precis som de vill. Inga regler. Bara fullt ös! Jag älskar det, konstaterar en riktigt laddad David Lindgren.

David Lindgren uppmanar nu alla barn att komma till Storsjöteatern mellan kl 13 och 15 lördagen den 21 februari och testa. Uppdraget är att sjunga sin favoritlåt och gärna dansa till. Det viktigaste är inte att kunna sjunga utan att våga prova och tycka att det är kul.

- Vi hoppas på att hitta en musikalisk bredd. Det vore ju roligt om nån t ex valde opera, jojk eller dansband. Men självklart ser vi fram emot Michael Jacksson och Lady Gaga auditions också, säger David Lindgren med eftertryck.

David Lindgren kommer att leda programmet tillsammans med den färgstarka barnprogramledaren och dragshowartisten Peter ”SuperPeter” Englund. SuperPeters uppdrag blir att fixa riktigt maffiga kostymer till showerna. Programmet är ett tävlingsformat med 24 showbidrag där tittarna tillsammans med en jury avgör vilka 8 bidrag som går vidare till den rafflande direktsända finalen. Men allra först blir det auditionturné med start i Östersund! Missa inte det!

Kontakt: Marie Lundberg, Svenska barnprogram AB, marie@svenskabarnprogram.se , 0707-489240