Sveriges största ögonlaserkedja öppnar ytterligare en klinik - nu i Halmstad

Pressmeddelande  •  2011-08-18 12:55 CEST

I Halmstad beräknar Optikerförbundet att ca 60 % av invånarna har någon form av synfel. Idag överväger allt fler svenskar att korrigera sitt synfel med ögonlaser istället för att bära glasögon och linser.

Intresset för ögonlaser har gradvis ökat i Sverige. Det görs ca 20 000 ögonlaserbehandlingar årligen i Sverige, varav mer än hälften utförs av Memira.

- Vi har jobbat väldigt mycket med att öka informationen kring ögonlaserbehandlingar eftersom många upplever bristade information i ämnet. Vi har sett effekten av vårt arbete och responsen är enormt positiv, säger Michael Lagerbäck, VD på Memira.

De flesta vet inte att det bara tar mellan 5-90 sekunder per öga att behandla sitt synfel. Eller att de flesta kan gå till jobbet dagen efter behandlingen. Men den absolut vanligaste frågan är; kan just jag verkligen slippa mitt synfel?

Tyvärr är det ca 20 % av de som kommer till oss som inte kan behandlas. Det beror främst på hur stort synfelet är samt individuella förutsättningar. I samband med invigningen av kliniken den 23:e augusti erbjuds kunden ett kostnadsfritt syntest där man på plats kan avgöra om man är behandlingsbar eller inte, besökarna får också möjlighet att få svar på sina frågor.

För mer information är du välkommen att kontakta:
Michael Lagerbäck, VD Memira, 0708-394 392, michael.lagerback@memira.se
Therese Bengtsson, Klinikansvarig, 0708-325 650, therese.bengtsson@memira.se

www.memira.se

Memira är Nordeuropas största ögonlaserkedja, med ca 300 anställda och närmare 50 kliniker i Sverige, Norge, Danmark och Tyskland. Memira behandlar tiotusentals personer varje år för närsynthet, översynthet och astigmatism (brytningsfel). Memira är ledande på laserbehandling av åldersrelaterade synfel och kan hjälpa personer som idag har progressiva glasögon och läsglasögon.

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom