Finalisterna i Fast Food Awards 2017

Pressmeddelande   •  Dec 02, 2016 08:00 CET

Nu är alla finalister i sju olika kategorier klara till snabbmatsbranschens årliga utmärkelse Fast Food Awards.

De sju jurygrupperna har gjort ett gediget arbete för att plocka fram kandidater som står för nytänkande och matglädje inom branschen och som är goda förebilder, säger Fast Food Magazines chefredaktör Anders Örnevall och fortsätter:
– Det poppar ständigt upp nya och spännande ”snabbmatsentreprenörer” och genom Fast Food Awards vill vi vara med och dra vårt strå till stacken för att uppmärksamma alla kreativa initiativ.

De sju jurygrupperna har under några månader, besökt, testat, läst om och tagit in referenser på ett stort antal nominerade kandidater till Fast Food Awards 2017.

I de olika jurygrupperna har bland andra Ingela Stenson, United Minds, Maria Nygårds, frilans, Lennart Wallander, Food & Friends, Susanne Ardbo och Johan Åkerberg, Måltid i Stockholm, Rebecka Brage, Stockholm Food, Richard Constantinou, Prinz, Maria Troberg-Elonq, Mathem och Tastline, samt Pelle Tamleth, krogredaktör på Nöjesguiden, deltagit.

Efter intensiva jurygruppsmöten har man till sist enats om följande kandidater i de olika klasserna:

Årets Briljanta Idé

Mama Wolf
Brisket & Friends
Jinx Foodtruck

Läs mer om motiveringarna på www.fastfoodawards.se .

Vinnarna i respektive kategori koras på mässan Fastfood & Café och Restaurangexpo, easyFairs, Kistamässan den 1 februari kl 16.

För mer information kontakta projektledare Malin Looft Nyquist, 0736-82 53 19, malin.l@mentoronline.se, www.fastfoodawards.se

Fast Food Magzine är Sveriges ledande branschkälla/varumärke som bevakar snabbmatsbranschen, branschen som ger snabb och enkel matservice till folk i farten. Fast Food är en del av Mentor Communications AB. Mentor Communications AB är ett helägt dotterbolag inom Mentor Onlinekoncernen. Mentor Online AB är Skandinaviens ledande leverantör av branschinriktad information mellan företag. Mentor besitter unik kompetens när det gäller att samla in, analysera, värdera, kommentera och sprida kvalificerad branschinformation till beslutsfattare i näringsliv och förvaltning.

Kommentarer (0)