Inbjudan frukostseminarie 26 augusti - Internet of things - Så ska svensk industri bli bäst i världen

Pressmeddelande   •   Aug 20, 2015 09:36 CEST

Hur lyckas svensk industri genom att fånga, förvalta och förädla information förtjäna ledartröjan inom internet of things och därigenom säkra sin framtida verksamhet?

Hur blir det möjligt med automationsteknisk integration, kommunikation och gränsöverskridande samverkan mellan samtliga delar i värdekedjan, i realtid?

Program:

Kl 07.45- 08.15
Registrering och frukost

08.15-09.30

Program med talare:

– Så behåller vi ledningen inom automationsteknik även i morgon
Mikael Dahlgren forskningschef för ABB Sverige

- Så här tar teknikföretagen täten för internet of things
Jonas Wallberg, ansvarig för internet of things, Teknikföretagen

- IBM om tillämpningar och exempel där Internet Of Things / Industry 4.0 har skapat affärsvärde och löst reella affärsproblem Ulf Weibahr, Affärskonsult inom Tillverkande Industri, IBM

Tid och plats:
Onsdag 26 augusti, World Trade Center, Klarabergsviadukten 70 / Kungsbron 1

Anmälan:
Anmälan gör via länken nedan alternativt via mail till: sandra.c@mentoronline.se

Tidningen Verkstäderna – produktionsteknik i 109 år

Verkstäderna uppfyller verkstadsindustrins behov av en löpande rapportering om utveckling inom produktionsteknik: maskinerna, materialen, metoderna och människorna. Med en gedigen erfarenhet från industrin och ett intensivt samspel med dess aktörer, hämtar Verkstädernas redaktion hem och förmedlar de nyttigaste nyheterna och de bästa exemplen från verkstadsföretagen. Tidningen Verkstäderna ingår i Mentor Communication Group AB.

Kommentarer (0)