Mentor Sverige tar över Stockholms Central

Mentor får hederspris i stor eventtävling – får använda 200 kvadratmeter på Stockholms Centralstation under en hel dag i vår.

Under hösten har Jernhusen Media, som äger Stockholms Centralstation, utlyst en tävling där företag och organisationer får chansen att använda en yta på 200 kvadratmeter på en av landets mest besökta platser. Mentor Sverige har bland 77 inskickade tävlingsbidrag blivit utvalda som hederspristagare i tävlingen. Priset innebär att Mentor får möjligheten att använda ytan under en hel dag för ett event.

Juryns motivering

Jernhusens jury motiverar sitt beslut så här: ”Mentors koncept engagerar besökarna både känslomässigt och fysiskt. Upplevelsen bidrar till att göra skillnad för ungdomar, samtidigt som det ger ett eko utanför väggarna, även långt efter eventets slut.”

”Det här är en unik chans”

Mentor Sverige arbetar dagligen med att ge unga framtidstro och att främja mötet mellan generationer, det kommer också att vara grundstenen för eventet på Centralen.

– Vi vet att världen är möjlig att förändra och det är vi tillsammans som måste göra det. Att få arrangera en egen dag på Stockholms Centralstation är en unik chans för oss att engagera människor i vår vision – framtidstro till alla unga som bor i vårt land. Det är viktigare nu än någonsin, säger Karin Jordås, Generalsekreterare på Mentor Sverige.

Vinnare i tävlingen är det nya varumärket Allvar, som producerar underkläder av träd. De kommer att få använda Stockholms Centralstation för sitt event under en vecka. Båda eventen kommer att genomföras under första halvåret 2017.

Så här ser Jernhusen Medias film om tävlingen ut:

• Sociala frågor

• mentor
  • mentor sverige
  • tonåringar
  • välgörenhet
  • jernhusen media
  • stockholms centralstation

Mentor Sverige är en ideell organisation som arbetar för att ge ungdomar i åldern 13-17 år självkänsla och kraft att växa genom mentorskap. Syftet är att stärka dem i att fatta positiva beslut och välja bort våld och droger.

Amanda Soltanian

Presskontakt Kommunikatör 076-7889903 Mentor nyheter