Meridium får förtroende att förvalta och vidareutveckla Golf.se

Pressmeddelande   •   Dec 19, 2013 06:30 CET

Svenska Golfförbundet har valt Meridium som ny förvaltningspartner från och med 2014. Golf.se är en av Svenska Golfförbundets viktigaste kanaler för kommunikation och inspiration. Meridiums uppdrag handlar om vidareutveckling och förvaltning av totalt tre webblösningar; golf.se, MoreGolf samt förbundets intranät. Uppdraget kommer att utföras i tätt samarbete med designbyrån AB Burro.

Svenska Golfförbundet är ett av 70 specialförbund inom Riksidrottsförbundet och ett av de förbund som satsar rejält på sin digitala närvaro. SGF har funnits på webben sedan mitten av 1990-talet och har hela tiden försökt ligga i framkant vad gäller digitala närvaro som idrottsförbund.

- Det ska bli otroligt roligt och spännande att samarbeta med Svenska Golfförbundet i deras fortsatta satsning inom webbområdet och flera experter från oss kommer att vara involverade i samarbetet inom primärt webbutveckling, projektledning, webbstrategi och test, säger Jan Lindén, regionchef på Meridium i Stockholm.

2010 gjorde förbundet en rejäl uppväxling både vad gäller form, innehåll och plattform och under 2014 är planen att ta nästa kliv och växla upp ytterligare med ännu bättre ytor och form för innehåll paketerat i många format – ett uppdrag som Meridium, tillsammans med förbundets designbyrå Burro, kommer att ha stor delaktighet i.

- Vårt etablerade partnerskap med förbundets byrå AB Burro är naturligtvis en nyckel till ett framgångsrikt samarbete. Meridium och Burro kommer dessutom samarbeta i mycket nära dialog med nyckelpersoner på Golfförbundet, fortsätter Jan Lindén.

Att Svenska Golfförbundet nu valt Meridium som partner för förvaltning och löpande vidareutveckling kommenterar Ove Ellemark, utvecklingsansvarig på SGF såhär:

- Meridium passar Svenska Golfförbundets idé om storlek och inriktning på samarbetspartner för teknisk kompetens inom webb. Meridium har en gedigen portfolio och har visat stort kunnande i tidigare samarbeten med SGF kring just digital närvaro. Vi på Svenska Golfförbundet ser fram emot att under 2014 tillsammans med Meridium och våra övriga samarbetspartners utveckla vår digitala närvaro till nästa nivå.

Meridiums team:
Ylva Berghem, serviceledare
Maria Olsson, projektledare
Torbjörn Walther, tekniskt ansvarig
Klas Wikström, EPiServer-expert
Kim Gunnarsson, frontend-utvecklare
Om Svenska Golfförbundet
Svenska Golfförbundet (SGF) har ett samlat ansvar för golfens utövande och utveckling i Sverige. Det är en sammanslutning av landets 484 golfklubbar. Med cirka 500 000 medlemmar är golfen Sveriges största individuella idrott. http://www.golf.se/

Meridium fokuserar på tillgängliga och användarvänliga webblösningar för offentlig sektor. Vi erbjuder spetskunskaper inom bland annat publika webbplatser, intranät, E-tjänster och webbaserade portallösningar. Meridium har ett 30- tal anställda, omsätter 27 miljoner kronor och finns i Kalmar och Stockholm. Bland utmärkelserna kan nämnas Gasellföretag, Superföretag, AAA samt Deloitte Technology Fast 500.

Kommentarer (0)