Meridium lanserar ny webbplats till Tekniska verken

Att skapa en behovsanpassad mötesplats för socialt engagemang, resurseffektiva affärer och lösningar var målet när arbetet med Tekniska verkens nya webbplats satte igång. Ett tydligt mål och engagerat team resulterade i ett, för energibranschen, nytt grepp kring digital kundkommunikation.

Våren 2015 inledde Meridium samarbete med Tekniska verken i Linköping som organisationens nya digitala partner. Den 14 oktober lanserade Meridium tillsammans med samarbetspartnern AB Burro nya tekniskaverken.se som är den första fasen i ett större projekt mot en digital och kundanpassad knutpunkt för service, självbetjäning och socialt engagemang.

På Tekniska verkens nya webbplats står möjligheterna till dialog, delaktighet och tillgänglighet i fokus och det har varit väldigt viktigt att, för en starkt diversifierad målgrupp, göra det snabbt och enkelt att hitta innehållet man söker. Webbplatsen är byggd för att ge optimala användarupplevelser oavsett om användaren besöker webbplatsen med en mobiltelefon, läsplatta eller traditionell dator.

Tekniskaverken.se är en levande webbplats som hela tiden ska utvecklas utifrån användarnas behov och Meridium kliver nu, tillsammans med Tekniska verken, in i nästa fas av projektet vilket bland annat omfattar vidareutvecklingen av Mina Sidor samt framtagande av app.

– Tekniska verken är en väldigt spännande och utmanande kund att jobba tillsammans med eftersom de har ett modernt mindset kring digital närvaro som återspeglar sig i det engagemang man uppvisar och de satsningar man gör på bland annat webben. Det ska bli otroligt spännande att fortsätta samarbetet med Tekniska verken som organisationens digitala partner, kommenterar Fredrik Därth, kundansvarig på Meridium.

– Vi är glada att nu ha lanserat vår nya plattform och kunna följa hur våra kunder tar emot det nya upplägget. Det är egentligen först nu vårt stora arbete mot ökad tillgänglighet, självservice och personifierat innehåll kan börja. Det har varit ett tufft, roligt och intensivt arbete som har fungerat väldigt bra ihop med Meridium tack vare bra struktur i vårt agila arbete och stort engagemang i våra utmaningar säger Magdalena Green, ansvarig digitala och sociala medier på Tekniska verken.

Meridium har bemannat uppdraget med följande team (som också kommer att arbeta med nästa fas av projektet):

• Sofia Nylander, Projektledare
  • Emelie Rosenqvist, Webbstrateg
  • Alexander Morell, Webbutvecklare och tekniskt ansvarig
  • Nathalie Andersson, Webbutvecklare
  • David Nagy, Webbutvecklare
  • Patrik Engberg, Koncept- och designansvarig
  • Jamil Khzam, Interaktionsdesigner

Om Tekniska verken

Vi på Tekniska verken är en del av cirka 260 000 privat- och företagskunders vardag. Varje timma, dag och natt, året runt, erbjuder vi produkter och tjänster som gör livet enklare. Vi levererar bland annat el, belysning, vatten, fjärrvärme, fjärrkyla, hantering av avfall, bredband, biogas och effektiva
energilösningar. Vår vision är att tillsammans med våra kunder bygga världens
mest resurseffektiva region - och vi är på rätt väg.

Fredrik Därth, Kund/Marknadsansvarig, Meridium