Tydligare ledstjärna för IT- företaget Meridium

Pressmeddelande  •  2011-12-15 07:34 CET

Under våren 2011 genomförde Meridium ett större arbete i syfte att tydliggöra bolagets position, värderingar och verksamhet på marknaden. Detta arbete resulterade i nischen ”Webblösningar för offentlig sektor”. Såhär kommenterar Mats Lindblom, VD på Meridium bolagets uttalade position:

- Meridiums kundstock har under lång tid bestått av framför allt kunder inom offentlig sektor och vi har aktivt sökt uppdrag inom detta segment. Tillgänglighet och användarvänlighet som är särskilt intressanta för offentlig sektor har sedan länge också varit centrala kärnvärden för oss. Med vår uttalade position har vi bättre förutsättningar att jobba för att Meridium ska ses som det självklara alternativet för offentliga organisationer som är i tagen att genomföra webbrelaterade satsningar. Samtidigt blir ledstjärnan tydligare för oss internt.

Under Oktober mottog Meridiums kund Handelsanställdas förbund pris för mest tillgänglig webb när Svenska webbpriset delades ut av organisationen Populär kommunikation. Samtidigt utsågs en annan av Meridiums kunder, Svenska röda korset som en av Sveriges 100 bästa webbplatser enligt Internetworld topp 100.

För mer information, kontakta:
Niklas Jägerklou, marknadsansvarig
Niklas@meridium.se | 0480-426077

Meridium fokuserar på webblösningar för offentlig sektor. Vi erbjuder spetskunskaper inom bland annat publika webbplatser, intranät, E-tjänster och digitala medborgarportaler. Meridium har 28 anställda, omsätter 27 miljoner kronor och finns i Kalmar. Bland utmärkelserna kan nämnas Gasellföretag, Superföretag samt Deloitte Technology Fast 500.

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom