Metro Esport är stolt mediepartner till DreamHack Summer.

Pressmeddelande   •   Jun 13, 2018 08:33 CEST

Dreamhack är världens största digitala festival vars kärna och ursprung är LAN-party. Evenemanget är en plattform för esport, kunskap och kreativa tävlingar, musikspel, föreläsningar av spelutvecklare, internet och spelkultur, cosplay, mässdelen DreamExpo och mycket mer.

Nu tar Metro Esport ett större grepp kring bevakningen av denna späckade gaming-helg och presenterar stolt nyheten att Metro kommer ha en glasbur på golvet i hall D samt spela in en video podcast med intressanta profiler i samband med esportturneringarna under festivalen. Metro Esport kliver in som stolt mediepartner under alla dagar på DreamHack Summer 2018.

- Vi utvecklar konstant vårt esport-segment. För oss är det viktigt att vara det ledande mediehuset kring esport så med andra ord – Metro och Dreamhack passar väldigt bra ihop! Mer esport åt folket! Säger Emelie Westermark, projektledare Metro Media House

Vi är mycket glada att återigen presentera Metro Esport som mediapartner till sommarfestivalen. Årets festival är fylld med innehåll: Esport i världsklass (3.5 miljoner kronor står på spel!), livemusik med Headline Rebecca & Fiona, ett megastort utomhusområde, prova på nya Call of Duty Black Ops 4 och träffa dina vänner och idoler från nätet! Ses i Jönköping, säger Tomas Lyckedal på DreamHack.

För mer information kontakta:
Emelie Westermark
ESPORT PROJECT MANAGER