Metro Mode storsatsar – blir eget bolag

Press release   •   Feb 28, 2019 10:15 CET

Eleanor Andersson, Cassandra Brunstedt och Isabel Samolov

Metro Mode blir eget bolag då teamet bakom mode- och livsstilsplattformen nu kommer att jobba ännu närmare moderbolaget Custos Group.

– Vi ser en otroligt stor potential i Metro Mode och med den enorma räckvidden och trovärdigheten är det en viktig bricka i vår satsning på e-commerce inom skönhet, livsstil och hälsosegmentet” säger Christen Ager-Hanssen.

Custos Groups vision är att skapa ett ekosystem som utnyttjar marknadsföringskraften i Metro Modes olika kanaler, genom partnerskap och ägande i andra bolag. Ambitionen är att bli en ledande aktör för kundanskaffning inom e-handel.

Många spännande nyheter kommer att presenteras under året. Man kommer bland annat att göra en nysatsning på det populära modemagasinet med samma namn där första numret lanseras redan i april. Metro Mode har även fått mer utrymme i tidningen Metro och syns dagligen med egna uppslag.

Cassandra Brunstedt tidigare innehållschef för Metro Mode, tillträder som VD. Operativ chef blir Isabel Samolov och marknadsdirektör Eleanor Andersson.

– Jag har levt och andats Metro Mode under flera år nu och är mer än redo för att ta varumärket till en ny nivå – vilket vi får chansen att göra i och med bolagiseringen. Vi har så mycket spännande saker på gång och 2019 kommer att bli ett banbrytande år för vår fortsatta resa framåt, säger Cassandra Brunstedt.