Metro rekryterar Vivi Wallin från Brand Publishing

Metro växlar upp sin satsning inom Native och Content Marketing och rekryterar Vivi Wallin som ansvarig för affärsområdet.

”Det känns jätteroligt att kliva in i ett nysatsande Metro. Native är ett misshandlat begrepp idag och för mig blir det viktigt att fokusera på kvalitet, vilket är det enda som leder till långsiktiga intäkter, säger Vivi Wallin i en kommentar”

Affärsområdet som tidigare letts av Ricki Petrini kommer nu under Vivis ledning att växa från ett team på 4 medarbetare till 12 personer innan årsskiftet.

”Native och Content Marketing har för oss blivit, och kommer fortsatt vara, en mycket viktig del av framtiden. Vi växer nu i mycket snabb takt med våra egna kanaler och har en tillväxtplan som vi arbetar med att verkställa under 2017 och 2018 vilken innefattar lanseringar av nya egna skapade produkter och flertalet förvärv. Genom att knyta Vivi till oss som ansvarig för vår native-satsning är vi övertygade om att vi bygger vår satsning med den bästa kompetensen som finns inom området, säger Tobias Axelsson, Head of Metro Digital Group.

Vivi har stor erfarenhet från hela Native-kedjan, från strategi till produktion, affärsutveckling och försäljning.

”Vivi kan hantverket, har en fantastisk energi och kombinerar det med mycket goda ledaregenskaper så vi är mycket stolta och glada över att knyta henne till oss”.

Vivi Wallin är utbildad på JMK och har jobbat inom mediebranschen i 17 år, med allt från broadcast TV till PR och content marketing.

Hon kommer närmast från Brand Publishing som är ett dotterbolag till contentbyrån Spoon där hon som pionjär inom området startade upp företagets Native-avdelning för fyra år sedan. Sedan dess har hon arbetat med Native advertising och andra sponsrade format på några av Sveriges största plattformar för några av landets mest tongivande uppdragsgivare.

Vivi driver också Fixa Själv, ett av Sveriges snabbast växande sociala medie-forum inom DIYoch bakning med och över 12 miljoner videovisningar och 200.000 interaktioner på drygt ett år"

• PR, Communication