Metro stärker upp försäljningen i Skåne

Metro har sedan många år ett försäljningskontor i Malmö som bearbetar den lokala annonsmarknaden i Skåneregionen. För att ytterligare stärka upp försäljningen i regionen inleder nu Metro ett samarbete med ett externt säljbolag som kommer att drivas av Magnus Andersson. Magnus har tidigare haft flera olika säljledande roller hos Metro och TV4.

"Det är en perfekt lösning för Metro. Vi förstärker vår position i Skåne genom detta samarbete och får ett större tryck i den lokala marknaden. Magnus är en person som vi på Metro håller högt. Han har förutom sin stora kompetens och långa erfarenhet inom medieförsäljning ett expertkunnande om våra produkter, vilket gör att vi är väldigt glada för denna lösning", säger Leif Eliasson, VD på Metro.

"Vi har sett en tillväxt i vår lokala annonsförsäljning under de senaste åren, vilket gör att vi nu satsar ytterligare på just den lokala bearbetningen", fortsätter Leif.

Magnus Andersson och hans bolag kommer påbörja sin verksamhet den 3 oktober och han är laddad till tänderna.

"Det här känns jättespännande. Det finns en stor potential för Metro att stärka sin position ytterligare i Skåne, och att jag fått detta uppdrag är jag väldigt stolt över. Jag och mitt team kommer sätta igång direkt och bearbeta den lokala marknaden med full kraft", säger Magnus.

• Business enterprise, General

• skåne
  • malmö
  • försäljningskontor

Metro startades som en utmanare till de etablerade betaltidningarna 1995 med syfte att ge en ung, urban målgrupp snabba nyheter där de befinner sig. Metro är idag Sveriges största dagstidning med över en miljon läsare varje vardag och ca 1 miljon läsare per vecka i mobilen. Inom Metrokoncernen ryms även bland annat Metro Jobb, Metro Mode och Studentkortet.