Metro uppmanar alla till att Upp och hoppa, Sverige!

Pressmeddelande   •   Jan 31, 2018 07:30 CET

foto: Gustav Gräll

Metro tillsammans med Generation Pep (en organisation initierat av Kronprinsparet), uppmanar nu hela svenska folket att bryta det skadliga stillasittandet genom ett omfattande initiativ som startar idag.

Metro har idag en förstasida som tillägnas kampanjen där Generation Pep och samtliga partners gemensamt informerar om initiativet och skriver under på deltagandet. Detta kommuniceras också i samtliga sociala medier. Samtliga ledande företag från näringslivet samt flera stiftelser och organisationer engagerar sig genom att vid minst ett tillfälle idag, bryta stillasittandet för allas barn och ungas rätt till ett hälsosamt liv. Idag vill Metro med kraften som ett mediehus uppmuntra och engagera sig i att bryta stillasittandet minst en gång halvtimman för barn och ungas rätt till ett hälsosamt liv, eftersom barn gör som vuxna gör, inte som dom säger.

– Vi ser precis som alla andra att för lite rörelse är ett växande problem i samhället. Vi, som ett mediehus, gör hela tiden vårt bästa för att belysa hur enkelt det kan vara att röra sig mer. Men man kan alltid göra mer och det här initiativet hoppas vi kan bli en folkrörelse, säger Thomas Eriksson, publisher för Metro.