Metrojobb och 3minTalk lanserar kampanj – för att motivera, inspirera och sprida kunskap

Pressmeddelande   •   Jan 09, 2018 09:21 CET

Nästa vecka lanseras en 14 veckors kampanj på Metrojobb som är en av Sveriges största jobbsajter och som ingår i Metro Media House. Kampanjen inkluderar filmer från konceptet 3minTalk. Det är ett digitalt koncept som syftar till att sprida kunskap och insikter från aktuella personligheter eller föreläsare. Konceptet kan ses som Ted Talks i miniformat med svenska inspiratörer.

– Det känns väldigt kul och aktuellt att erbjuda våra läsare och följare inspirerande filmer från högt profilerade föreläsare och personligheter. Främst för att vi är en av Sveriges största jobbsajter som bl.a. erbjuder lediga tjänster men också karriärstips. Detta blir en annan form av inspiration som kan skapa motivation hos våra användare, säger Thérése Trolle Steien på Metrojobb.

Under 14 veckor kommer en 3minuters film lanseras varje vecka i Metros kanaler. Personligheter som entreprenören och årets digitala influencer Per Holknekt, forskaren och föreläsaren Niklas Modig samt retorikkonsulten Pontus Christoffersson delar sina insikter och sin kunskap genom kampanjen.

– Jag såg ett behov av att skapa kortare marknadsföringsmaterial till föreläsare och profiler då jag som huvudbusiness driver en agentbyrå där jag representerar olika profiler. Men också ett behov av att skapa kortare content som vem som helst kan ta del av för att få inspiration och motivation säger Charlotte Dunhoff, grundare till Profile Agency och 3minTalk. Hon fortsätter och beskriver hur glad hon är över att Metrojobb ville skapa en kampanj för att hjälpa till att sprida kunskap och insikter i Sverige.

Både Charlotte Dunhoff och Thérése Trolle Steien tycker att det ska bli spännande att följa kampanjens utfall. Vi tror att det kommer få positiva effekter till både privatpersoner så som till företag. Alla människor har 3 minuter över, så att kunna erbjuda motivation och inspiration i ett digitalt format på 3 minuter känns jättekul.

För vidare information kontakta:

Charlotte Dunhoff, Grundare 3minTalk och Profile Agency

072-315 94 02, charlotte@profileagency.se