Johanna tog hem årets första seger i Enduro.

Johanna tog hem årets första seger i Enduro.

Johanna rapporterar direkt: - Här kommer en rapport från första deltävlingen av Vintercupen Östra Skaraborg som kördes i Falköping.
Eftersom jag tog hem totalsegern förra året hade jag blivit seedad till startled 5 av ungefär 30-40 vilket gav mig ett fritt spår där jag kunde köra utan andra förare låg i vägen. Jag har alltid gillat Falköpings bana och det gjorde jag även denna gång, jag hittade ett bra flyt och fick upp tempot bra. När jag kom in efter första varvet smärtade händerna något fruktansvärt, 15 minus var inget kroppen hade vant sig vid ännu. Men efter lite rörelse och massage gav jag mig ut på varv nummer 2. Allt flöt på bra och när jag kom in fick jag reda på att jag ledde med bra marginal. Jag fortsatte in samma tempo varv 3 och 4 där jag tillslut körde hem första vinsten för 2016 med mer än 2 minuter ner till tvåan Emelie Borg Nilsson.

Nu ser både hon och jag fram emot nästa deltävling den 16 januari som går i Töreboda. Då är det blodigt allvar igen, vinnaren får en kaka av min personliga tränare Fredrik ;)

Vännerna på Midland gratulerar!