Nääs Ryttarförening fixar hopp på Åby travbana

Nääs Ryttarförening fixar hopp på Åby travbana

På Åbybanan i Göteborg den 8-10 maj 2015
För tredje året i rad arrangerar Nääs Ryttarförening hopptävlingar på Åby travbana med sina fantastiska paddockar mitt inne på travbanan. Du får uppleva tävling av hög klass på en enorm ridbana och med framridningsmöjligheter som slår de flesta anläggningar i Sverige.

Nääs Ryttarklubb en av de första
Nääs tillhör en av de första klubbarna som arrangerar tävlingar på Åby. De inledde med att 2013 arrangera en Nationell hästhoppning med lagtävlingar för både Division 1 och Elit. Året därpå arrangerades nationella ponnyhoppningar med klasser upp till MSV A och i år utökas  tävlingarna med en dag där tävlingshelgen mixas mellan både ponny och häst.

Midland engagerar ungdomar inom sport
Midland stöttar idag unga kvinnor inom en rad sporter och aktiviteter, exempelvis Amanda Elvin i Enduro och Veronica Olderin i båtracing. Midland sponsrar lokalt Tollereds IF (fotboll) och Tollereds scoutkår. - Med ridsport tar vi nästa steg i en medveten satsning på ungdomar, säger Jonas Udd på Midland.