SMS-påminnelsen har fått en ny, bättre standardtext. Texten är fri att redigera.

Midman Update: Nu smartare text i SMS-påminnelser

Ny standardtext för sms-påminnelse
Hej Regnr! Du har fått servicekallelse från oss och vi saknar dig. Boka på bokningskontakt (telnr och e-post). Bortse från denna påminnelse om du redan bokat. Hälsar Bilverkstaden

Poängen med den nya texten är att den ber kunden bortse från om bokning redan skett. Du som användare i Midman får SMS-listan per mejl sista vardagen i månaden. Den 5:e vardagen i ny månad skickas SMS-påminnelse till de servicekunder som trots servicekallelse inte servat/ bokat service för sitt fordon. Funktionen är automatiserad.
I det fall du inte hinner eller missar bocka ur de kunder som inte servat men bokat service ser nu texten i SMS:et till att de inte känner irritation i onödan. Istället ska dina servicekunder känna omtanke från din sida att de ska komma in till service i rätt tid och på rätt mil.

P.S. Orden i den kursiva texten i första stycket ovan hämtas automatiskt från dina uppgifter i Midman. Du kan själv redigera texten i SMS-påminnelsen för att få den mer personlig. Ring 031-725 34 00 om du behöver hjälp med detta.

Hälsningar från vännerna på Midman.