Peter Schäffer, Midland Danmark.

Refako startar samarbete med Midland Danmark.

Refako och Midland i nytt samarbete
Refako är en av Danmarks större grossister med 15 butiker över hela landet. Företaget som marknadsför och säljer reservdelar och tillbehör startar nu ett nytt samarbete med Midland Danmark, Alticar A/S, som blir huvudsaklig oljeleverantör.

Premiummärke med rätt prisnivå
Peter Schäffer, som äger och leder Midland i Danmark, säger att flera fördelar med Midland stack ut och skapade samarbetet: - Vi har aktivt positionerat Midland som ett premiummärke som inte finns till lågpris i konkurrerande säljkanaler vilket är positivt för att skapa rätt marginal och kvalitet för våra kunder, säger han.

IT-tjänster ger en väloljad support
Midland har utvecklat en IT-tjänst som via databasföretaget Olyslager kopplar regnummersök och teknisk data för fordon med Refakos reservdelskatalog Tec Doc. Tjänsten underlättar kundernas sökningar för oljor, reservdelar och tillbehör.

Grattis Danmark önskar vännerna på Midland Sverige!