Midland tankar nu från Vroom

Midland tankar nu från Vroom

Midland och Vroom pratar i realtid
Midland startar webservice med Vroom som har all fordonsdata via bilregistret. Tjänsten innebär att alla fordon som registreras  (ny fordonsregistrering eller registrering av servicedata, manuellt eller via DMS webservice) i Midlands CRM-databas kallad Midman förses med korrekta uppgifter i realtid. Det ökar i sin tur träffsäkerheten för verkstadens kundvårdsarbete med servicekallelser och mervärden för ökad lojalitet till verkstaden. Webservicen omfattar inte person- och adressuppgifter.

Antalet ofullständiga bilar minskar kraftigt
Webservicelösningen ger direkt rätt information om registrerade fordon i Midman som i sin tur kan lägga in fordonen i rätt mervärde, exempelvis motorgaranti, vägassistans, samtidigt som korrekt servicekallelsemånad säkerställs. Lösningen städar alltså upp och rättar till eventuellt felaktig eller saknad information. Databasen hålls städad och verkstadskunder behöver lägga minimalt med tid på att komplettera ofullständiga fordon med nya uppgifter.

- Weblösningen är en win-win lösning för både Midland och våra verkstadskunder eftersom de sparar tid på att slippa registrera saknade uppgifter manuellt i efterhand och vi kan i vår tur peka på ett enklare arbetssätt med vassare resultat för våra kunder, säger Jonas Udd på Midland AB. - Vi vill återigen visa våra kunder att vi menar allvar med IT-investeringar som ger fler sålda servicar, ökad kundnöjdhet och ökad lönsamhet, säger han.

Smarta analyser på gång
Samarbetet mellan Vroom och Midland kommer längre fram ge smarta analysmöjligheter. Vill du exempelvis se var dina servicekunder bor eller snabbt ta reda på din marknadsandel, så kommer det vara möjligt i Midman och Vroom.