Midnattsloppet etablerar sig i Malmö den 7 september 2013

Pressmeddelande  •  2012-06-21 14:01 CEST

-        Utvecklingen av våra Midnattslopp har varit fantastisk de senaste åren och det känns riktigt kul att kunna få med ett lopp även i Malmö. När vi försökte komma in på den danska marknaden genom Midnattsloppet Frederiksberg (Köpenhamn) 2009 – 2010 märkte vi ett stort intresse från skånska löpare som tog sig över bron för att vara med. Det finns goda förhoppningar om att konceptet ska fungera även här. Med MAI som en etablerad friidrottsförening och erfaren arrangör genom bl.a. Broloppet ser vi fram emot det nya samarbetet, säger Göran Qvarfordt.

MAI är glada och stolta över att få möjligheten att erbjuda södra Sverige ett festligt och fartfyllt arrangemang som Midnattsloppet.

-      Vi har arrangerat flera typer av lopp i Malmö genom åren, men aldrig testat på konceptet som gör Midnattsloppet unikt och spännande, nämligen att löpa 10km i sommarnatten till peppande musik och i skenet av ljusspel och marschaller, säger MAIs Erica Mårtensson.

Midnattsloppet
Grundidén, som myntades 1982, har legat till grund för Midnattsloppets framgång. Få arrangemang kan mäta sig med Midnattsloppet när det kommer till upplevelsebaserade lopp.
Från de första årens trevande, men succéfyllda arrangemang har Midnattsloppet hela tiden bidragit till att få fler människor på fötter. Sedan 2004 har arrangemangsidén präglats av att etablera konceptet på flera orter, vilket varit lyckosamt. 2012 kommer ca 56 000 människor vara anmälda till något av Midnattsloppen. Midnattsloppet arrangeras i år i Stockholm 18 augusti, Göteborg 25 augusti och Helsingfors 1 september.

MAI
En av Sveriges framgångsrikaste friidrottsförening- och arrangörsförening. På meritlistan står bl.a. flest vunna SM-tecken genom tiderna och arrangemanget Broloppet som år 2000 lockade till sig      80 000 startande. MAI består av ca 700 medlemmar som bedriver friidrott från barn/ungdom till elit. MAI arrangerar i Malmö också Kalvinknatet för barn, Malmö halvmarathon, Vårruset och IForm-loppet.

Presskontakt MAI: Erica Mårtensson, erica@mai.se, 0733-66 58 76
Presskontakt Midnattsloppet: Göran Qvarfordt, goran@midnattsloppet.se, 0733-58 31 11

Midnattsloppet Nordic AB arrangerar i samarbete med lokala idrottsföreningar det 10 km långa motionsloppet "Midnattsloppet" på den nordiska marknaden. 2012 arrangeras Midnattslopp i Stockholm, Göteborg och Helsingfors. Totalt deltar ca 56 000 personer i arrangemangen.

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom