Midnattsloppet i Göteborg den 22 augusti

Pressmeddelande   •   Aug 21, 2015 13:28 CEST

Till Midnattsloppet i Göteborg den 22 augusti är det just nu 10 761 anmälda. Midnattsloppet Göteborg har sedan starten 2008 varit ett av Sveriges mest jämlika lopp men i år har tjejerna dragit ifrån och är just nu 5 580 anmälda mot killarnas 5 181 anmälda.

Årets lopp har start, mål och Runners Corner inne i Slottsskogen nära Björngårdsvillan.

Midnattsloppet i Göteborg är årets andra Midnattslopp av totalt fyra lopp. Den 15 augusti genomfördes det 34:e Midnattsloppet i Stockholm, med över 38 000 anmälda. Den 29:e augusti går Midnattsloppet vidare med sjätte upplagan av Helsinki Midnight Run och den 5 september är det tredje upplagan av Midnattsloppet i Malmö.

Tillsammans med Midnattsloppen för de yngre i Stockholm, Lilla Midnattsloppet och MiniMil kommer nästan 75 000 människor ha varit anmälda till något av årets Midnattslopp.

Grundidén, som myntades 1982, har legat till grund för Midnattsloppets framgång. Få arrangemang kan mäta sig med Midnattsloppet när det kommer till upplevelsebaserade lopp.
Från de första årens trevande, men succéfyllda arrangemang med skapandet av Kyparloppet till Flygande Kilometern, Transvestitloppet, Politikerloppet, Yrkesstafetten m.m. har Midnattsloppet hela tiden bidragit till att få fler människor på fötter som kanske inte direkt kopplas till ett löplopp.

Sedan 2004 har arrangemangsidén präglats av att etablera konceptet på flera orter, vilket varit lyckosamt. 2014 var mer än 76 000 personer anmälda till ett Midnattslopp i Stockholm, Göteborg, Malmö eller Helsingfors.

KONTAKTPERSONER VID PRESSFRÅGOR

VD / Midnattsloppet Nordic AB: Göran Qvarfordt 073-358 31 11

Tävlingsledare Midnattsloppet Gbg: Ulf Jängnemyr 070-631 32 03
E-post: media@midnattsloppet.com

Hemsida: www.midnattsloppet.com

BILDMATERIAL OCH LOGOTYPERBildmaterial från Midnattsloppet finns tillgängligt på http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/midnattsloppet-nordic-ab

Midnattsloppet Nordic AB arrangerar i samarbete med lokala idrottsföreningar det 10 km långa motionsloppet "Midnattsloppet" på den nordiska marknaden. 2015 arrangeras Midnattslopp i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingfors. Totalt deltar ca 75 000 personer i arrangemangen.