Midnattsloppet presenterar Alla för Alla – ett lopp med välgörenhet som mål

Det finns en anledning till att över 65 000 människor sprungit Midnattsloppet i år – löpning förenar människor och skapar gemenskap. Söndagen den 18 oktober använder vi den kraften och springer tillsammans för en bättre värld.

Just nu befinner sig 60 miljoner människor på flykt. Det är den högsta siffran sedan andra världskriget och de senaste veckorna tycks omvärlden ha fått ett uppvaknande. Det är dags att göra skillnad och det tycker också vi på Midnattsloppet.

Den 18 oktober anordnar vi Alla för Alla – ett helt nytt lopp med välgörenhet som mål. Banan är 5 km lång och springs på Stockholms Stadion och Slottsskogsvallen i Göteborg. När du anmäler dig som löpare väljer du själv hur mycket du vill betala i startavgift, från 150 kronor och uppåt. Alla intäkter, varje krona går oavkortat till FN:s flyktingorgan UNHCR.

Det här loppet handlar inte om att springa snabbast, det handlar om att hjälpa till. Nu ska vi fylla Stockholms Stadion och Slottsskogsvallen i Göteborg med härliga löpare. 5 km är en distans för alla. Från barn till pensionärer, glada amatörer till proffslöpare. Startavgiften går oavkortat till UNHCR. Helt enkelt, ett lopp där alla springer för alla. — Göran Qvarfordt, VD Midnattsloppet.

Anmälan till loppet sker på allaföralla.se och öppnar under kvällen den 24 september. Deltagare som är med och springer får också en deltagartröja. Har du inte möjlighet att vara på plats i Stockholm eller Göteborg kan du fortfarande skänka en valfri startavgift och springa 5 km där du befinner dig. Dela gärna din löprunda under #allaföralla.

Tillsammans springer vi för en bättre värld.

Kontaktuppgifter:
Göran Qvarfordt
VD Midnattsloppet
Mobil: +46 73 358 31 11E-post: goran@midnattsloppet.com

Ladda ned bildmaterial: http://we.tl/AFk38gy6Hv

Midnattsloppet Nordic AB arrangerar i samarbete med lokala idrottsföreningar det 10 km långa motionsloppet "Midnattsloppet" på den nordiska marknaden. 2015 arrangerades Midnattslopp i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingfors. Totalt var ca 65 000 personer anmälda till arrangemangen.