Midnattsloppet Stockholm 2015

Pressmeddelande   •   Aug 16, 2015 13:46 CEST

Nu kan vi sammanfatta gårdagens Midnattslopp i Stockholm som en stor succé! Med 37 653 anmälda i Midnattsloppets 10KM startade 29 689 personer som fick springa i perfekta väderförhållanden runt Södermalm med stöd av en fantastik publik. Segrade i damklassen gjorde Roman Mengistu, Etiopien på tiden 33.57 och i herrklassen segrade Olle Walleräng, Spårvägen på tiden 29.56.

Tidigare under kvällen avgjordes Lilla Midnattsloppet med 1 743 startande som sprang 2,1 KM och på eftermiddagen genomfördes MiniMil för knattar upp till 8 år som lockade 2 339 barn.

Nu går Midnattslopps-touren vidare till Midnattsloppet Göteborg lördagen den 22:a augusti. Därefter genomförs Midnight Run Helsinki 29:e augusti och touren avslutas i Malmö den 7:e september.

Midnattsloppet Nordic AB arrangerar i samarbete med lokala idrottsföreningar det 10 km långa motionsloppet "Midnattsloppet" på den nordiska marknaden. 2015 arrangeras Midnattslopp i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingfors. Totalt deltar ca 75 000 personer i arrangemangen.