Nu på lördag den 18:e augusti är det dags för det 31:a Midnattsloppet i Stockholm

Pressmeddelande  •  2012-08-16 16:25 CEST

30 183 personer är anmälda till Midnattsloppet i Stockholm nu på lördag

Ända sen i början av maj har loppet i Stockholm varit fulltecknat och intresset är rekordstort. Lördagens Midnattslopp i Stockholm är starten på årets Midnattsloppsturné som efter Stockholm går vidare mot Göteborg den 25:e augusti och avslutas med Helsingfors den 1 september. Även dessa lopp är sen länge fulltecknade med 14 000 respektive 9 000 deltagare.

Tillsammans med Lilla Midnattsloppet och MiniMil som arrangeras i samband med Midnattsloppet i Stockholm kommer ca 57 000 människor vara anmälda till något av Midnattsloppen i år.

- Det känns jättekul att vi kan erbjuda fler löpare plats men hade säkert kunnat vara över 70 000 om alla som velat vara med fick plats i de olika loppen. Vi försöker öka successivt och hinna med att anpassa arrangemanget efter den nya storleken. Efter förra årets lopp fick vi mycket gott omdöme från deltagaren och detta vill vi vårda. Midnattsloppet är ett lopp för vanliga motionärer där vårt fokus ligger på att skapa upplevelser utefter banan som gör loppet lite festligare än många andra lopp. Vi ser fram emot en härlig löparkväll på Södermalm den nu på lördag säger Göran Qvarfordt, VD för Midnattsloppet Nordic AB

För mer information, kontakta:
Göran Qvarfordt, VD Midnattsloppet Nordic AB, mobil: 073-358 31 11,
Henrik Balkander, Tävlingsledare Midnattsloppet Sthlm, mobil: 070-241 11 35
www.midnattsloppet.com
E-post: media@midnattsloppet.com

Bildmaterial finns på: http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/midnattsloppet-nordic-ab

Midnattsloppet Nordic AB arrangerar i samarbete med lokala idrottsföreningar det 10 km långa motionsloppet "Midnattsloppet" på den nordiska marknaden. 2012 arrangeras Midnattslopp i Stockholm, Göteborg och Helsingfors. Totalt deltar ca 57 000 personer i arrangemangen.

Ämnen:

Övriga sporter