Midroc förstärker med ytterligare en ny affärschef

Midroc Property Development rekryterar Mikael Strand som affärschef för projektutveckling av kommersiella lokaler i Malmö-Lundområdet. Rekryteringen är ett led i den expansion företaget genomgår. Mikael Strand kommer närmast från Fojab arkitekter där han ansvarat för marknadsfrågorna. Mikael har också ett långt förflutet inom Vasakronan som affärs- och marknadsområdeschef.

- Vi utvecklar just nu stora projekt i Malmö och Lund, säger Magnus Skiöld, vd i Midroc Property Development. Ett nytt hotell i Lund, Park Inn by Radisson, får byggstart under våren. Projektet blir startskottet för utvecklingen av området som också kommer att inrymma World Trade Center. Utbyggnaden omfattar totalt ca 28 000 kvm kontor, företagsbostäder och hotell.

- Utvecklingen i Västra Hamnen i Malmö fortsätter också. Vi har 12 000 kvm byggrätter för lokaler klara för utveckling och ytterligare 6 000 kvm i Hyllie, berättar Magnus Skiöld. Därutöver har vi en stor stock med kommande byggrätter i regionen som vi arbetar med i tidiga skeden.

I somras rekryterades även Anders Sevegran som affärschef i Helsingborg och under våren kommer ytterligare en affärschef att rekryteras med placering i Malmö.

Midroc Europe utvecklar morgondagens samhälle och industri. Tillsammans med våra kunder utvecklar vi hållbara lösningar för de branscher vi är verksamma i. Vi utgår från Sverige och är verksamma internationellt. Under 2019 omsatte vi cirka 11 miljarder kronor och sysselsatte drygt 4000 medarbetare.