Boosta dig med Kung Markattas KRAV-märkta Rödbetsjuice!

Boosta dig med Kung Markattas KRAV-märkta Rödbetsjuice!

Kung Markatta lanserar nu en ekologisk Rödbetsjuice. Juicen har en rik smak av rödbetor som pressats direkt efter skörd. Rödbetsjuice innehåller naturligt nitrat, vilket bland annat gjort den populär bland utövare av konditionssporter, då den påstås ge en högre syreupptagning och bättre uthållighet.

Kung Markattas Rödbetsjuice är KRAV-märkt och den höga kvaliteten kommer från ekologiska rödbetor som pressats direkt efter skörd. Juicen har sedan mjölksyrejästs för att få en fin balans mellan syra och sötma.
Rödbetsjuice har ökat i popularitet de senaste åren. En möjlig anledning till det kan vara att den innehåller naturligt nitrat, vilket bland annat gjort juicen populär bland utövare av konditionssporter. Det sägs att många upplever att den förbättrar syreupptagningsförmågan vid fysisk aktivitet.

Drick den ren som den är, eller varför inte tillsätta den för att berika din morgonsmoothie!

Juicen smakar bäst väl kyld. Skaka flaskan väl innan servering. Rödbetsjuice bör ej serveras till barn under 1 år pga nitrathalten.

Kung Markattas Rödbetsjuice säljs i välsorterade butiker inom dagligvaruhandeln och fackhandeln. Pris cirka 36 kr för 750 ml.

För mer information, kontakta: Maria Andersson, Produktchef, 019-30 73 14, maria.andersson@kungmarkatta.se
Högupplösta bilder finns på http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/kung_markatta
Hemsida: kungmarkatta.se

Kung Markatta AB har ett av Sveriges bredaste sortiment av ekologiska produkter. Lennart Olsson startade företaget 1983, med drömmen om att kunna erbjuda svenska folket rena och hälsosamma livsmedel och förändra deras matvanor i en positiv riktning. Under varumärket Kung Markatta finns drygt 200 produkter, allt från torkad frukt, ris och fröer till kakao, fullkornsbröd, te och olivolja. Idag omsätter Kung Markatta 231 miljoner (2013) och har ca 30 anställda. Företaget distribuerar flera andra varumärken, som t ex Yogi Tea, Alpro, Green & Black’s och Dr Martin’s Cocojuice..