Gourmetknäckebröd - KRAV-märkt lyx

Gourmetknäckebröd - KRAV-märkt lyx

- Kung Markatta lanserar tre KRAV-märkta gourmetknäckebröd som sätter guldkant på vardagen!
Kung Markatta har sedan tidigare tre KRAV-märkta surdegsbröd med fullkorn och breddar nu sitt sortiment med lyxiga gourmetknäckebröd i tre sorter: Ost & Pumpafrö, Tre Fröer och Müsli.

Kung Markattas gourmetknäckebröd är vackert gyllenbrunt och innehåller bara naturliga ingredienser. Det passar lika bra till frukosten med favoritpålägget, till ostbrickan eller som ett hälsosamt snacks. Unna dig ekologisk kvalitet och låt dig inspireras!

Ost & Pumpafrö – Fullkornsvete med emmentalerost och pumpafrön. Fantastiskt gott att äta som det är eller t.ex. dippa i en god hummus eller färskoströra.

Tre Fröer - Fullkornsdinkel med solros-, sesam- och linfrön. Passar utmärkt att dippa i goda röror som ett hälsosamt snacks eller tillsammans med favoritpålägget som en smörgås.

Müsli – Fullkornsdinkel med müslimix av frön och russin och med lätt sötma från honung. Perfekt ihop med en bit lagrad ost.  Pris ca 40 kr för 200g.

För mer information besök eller kontakta:

Peter Enberg, VD, 019-30 73 11, 0708 - 69 22 03 peter@kungmarkatta.se

Hemsida: www.kungmarkatta.se, här finns också högupplösta bilder på bröden.

Facebook: Kung Markatta

Om Företaget

Kung Markatta AB har ett av Sveriges bredaste sortiment av ekologiska produkter. Lennart Olsson startade företaget 1983, med drömmen om att kunna erbjuda svenska folket rena och hälsosamma livsmedel och förändra deras matvanor i en positiv riktning. Under varumärket Kung Markatta finns ca 130 produkter, allt från torkad frukt, ris och fröer till kakao, fullkornsbröd, te och olivolja. Idag omsätter Kung Markatta 180 miljoner (2008) och har ca 30 anställda. Företaget distribuerar flera andra varumärken, som t ex Yogi Tea, Alpro Soya, Urtekram, Green & Black’s och Schär.