Kung Markatta breddar sitt sortiment av ekologiska, kalla såser. Nu lanseras Ananas-Mango, Curry-Mango, Paprika-Chili samt Vitlök.

Kung Markatta följer nu upp sina populära ekologiska grillsåser - Barbeque och Sweet Chili, med inte mindre än fyra nya kalla såser; Ananas-MangoCurry-MangoPaprika-Chili samt Vitlök. Såserna är rika på smak och passar till de flesta maträtter, året om.

Kung Markatta breddar nu sitt sortiment av kalla såser med fyra nya smaker som kan användas vare sig du söker en sås till grillat, som salladsdressing, som fyllning till din bakade potatis eller till grönsaks- och chipsdip.

Med smaker som Ananas-Mango, Curry-Mango, Paprika-Chili samt Vitlök och givetvis Barbeque och Sweet Chili som finns sedan tidigare, finns det nu en ekologisk sås för alla tillfällen. Vare sig man är ute efter hetta eller svalka, kryddigt, fruktigt, syrligt eller sött, sätter Kung Markattas kalla såser guldkant på maträtterna!

• Ananas-Mangosås – Tydligt Asieninspirerad med sitt innehåll av kokos, koriander och citrongräs samtidigt som den har en spännande och fruktig sötma från ananas och mango. Oväntat god som hamburgerdressing!
  • Curry-Mangosås – Krämig currysås med tydlig kryddighet och fin sötma från mango. Passar utmärkt till kyckling och fisk, och ett självklart val till den bakade potatisen.
  • Paprika-Chilisås – Tydlig chilihetta som rundas av med fruktig sötma från paprika. Passar fint till mexikanska rätter, given till grillat kött eller istället för tomatsås på en kryddigare pizza. Ger god hetta till hemlagade vegetariska biffar!
  • Vitlökssås – Fräsch vitlökssmak med fin syrlighet från yoghurt. Använd till grillat, falafel, dippa chips eller grönsaker i eller för att enkelt piffa upp salladen.

Alla Kung Markattas såser är naturligtvis fria från aromer, antioxidationsmedel, färgämnen, och konserveringsmedel.

Kung Markattas kalla såser finns att köpa i dagligvaruhandeln samt hälsokostbutiker och övriga fackhandeln. Rek.pris i butik ca 30 kr för 250 ml.

För mer information, kontakta:

Maria Andersson, Brand Manager – communication, 019-30 73 14,

maria.andersson@kungmarkatta.se