Nytt oemotståndligt eko-snacks från Kung Markatta  – ekologiska cashewnötter med smak av japansk Tamari.

Nytt oemotståndligt eko-snacks från Kung Markatta – ekologiska cashewnötter med smak av japansk Tamari.

Kung Markatta lanserar nu ekologiska cashewnötter med god sälta och smak från japansk Tamarisås. Perfekta att ha som ”snack on the go” eller för att bjuda goda vänner på.

Nu utökar Kung Markatta sitt ekologiska snacks-sortiment med Snacksmix Tamaricashew, som består av mjuka, milda ekologiska cashewnötter som marinerats i äkta japansk Tamarisås och därefter varsamt rostats för att få fram den perfekta smaken och konsistensen!

Kung Markatta har sedan tidigare sex olika snacksmix-varianter, alla perfekta att ha som mellis, på bion, som drinktilltugg eller när man bara behöver en ”pick-me-up” på eftermiddagen framför datorskärmen.

Kung Markattas Tamaricashew säljs i välsorterade dagligvarubutiker, inom övriga hälsokostbutiker och fackhandeln. Pris cirka pris 22 kr för 50 g.

Kung Markatta Snacksmix-sortiment består av:

För mer information, kontakta: Maria Andersson, Produktchef, 019-30 73 14, maria.andersson@kungmarkatta.se

Hemsida: kungmarkatta.se

Kung Markatta AB har ett av Sveriges bredaste sortiment av ekologiska produkter. Lennart Olsson startade företaget 1983, med drömmen om att kunna erbjuda svenska folket rena och hälsosamma livsmedel och förändra deras matvanor i en positiv riktning. Under varumärket Kung Markatta finns drygt 200 produkter, allt från torkad frukt, ris och fröer till kakao, fullkornsbröd, te och olivolja. Idag omsätter Kung Markatta 311 miljoner (2014) och har ca 40 anställda. Företaget distribuerar flera andra varumärken, som t ex Yogi Tea, Alpro, Green & Black’s och Dr Martin’s Cocojuice.