Swebar officiell leverantör till herrlandslaget i fotboll

Swebar officiell leverantör till herrlandslaget i fotboll

Swebar har valts ut som officiell leverantör åt svenska herrlandslaget i fotboll. På måndag spelar landslaget den första matchen i turneringen och Swebars proteinbars anses vara det bästa alternativet för spelarnas återhämtning.

- Det är fantastiskt roligt att valet föll på oss. Vi ser det som ett hedersuppdrag, säger Björn Jälén, business team manager för Swebar.

Överenskommelsen med Svenska Fotbollförbundet innebär att Swebar står som officiell leverantör åt herrlandslaget under hela mästerskapet. I helgen fylldes trunkarna med åttahundra energifyllda proteinbars från Swebar och de blir en viktig del när spelarna ska fylla på energidepåerna efter träningspass och hårda matcher.

Swebar valdes ut efter tester

Svenska Fotbollförbundets medicinska koordinator Dale Reese meddelar att de gick igenom ett antal olika produkter innan Swebar valdes ut. ”Vi tyckte ni var det bästa alternativet”, säger han.

Swebar är ett svenskt varumärke med lång erfarenhet av sportnutrition. Sortimentet omfattar proteinbars i 25 goda smaker, inklusive bars med lågt sockerinnehåll, samt kosttillskott.

Förhoppningen är att avtalet med Svenska Fotbollförbundet blir startskottet för ett längre samarbete.

- Vi uppskattar att fotbollsförbundet har valt ut oss. Vi har en stark ställning inom sport och träning och vårt mål är att alltid vara det självklara svenska alternativet. Vi ser fram emot många matcher tillsammans, säger Björn Jälén.

Skickliga svenska fotbollsspelare

Första matchen för herrlandslaget avgörs på måndag eftermiddag.

- Det är fantastiskt att laget har lyckats ta sig hela vägen dit. Spelarna har verkligen visat jävlaranamma. Vi stöttar dem och kommer att följa matcherna med spänning, säger Björn Jälén.

Midsona Sverige marknadsför väldokumenterade produkter inom ekologiska livsmedel, hälsolivsmedel, egenvård och hygien för dagligvaruhandeln, för apotek och för hälsofackhandeln.

Vi vill göra det lättare för alla människor att själva bidra till sundare liv i vardagen.