Swebars Snack Bar innehåller lika mycket protein som en klassisk proteinbar, men bara 120 kalorier. "Det är en perfekt proteinsnack," säger Björn Jälén, Swebar.

Swebars sockersmarta snackbars är här!

Träningstrenden är stark i Sverige och många efterfrågar produkter med lågt sockerinnehåll. Nu lanserar Swebar ett helt nytt koncept med snackbars - fulladdade med protein, men bara sötade med en halv sockerbit per bar.

Vi har maxat proteininnehållet och dragit ned på kalorierna. Det blir ett perfekt mellanmål när man är på språng eller på väg till träningen, säger Björn Jälén, brand manager för Swebar.

Swebars nya snackbars landar i butikshyllorna i mitten av april och kommer i två svenska favoritsmaker: Gräddkola och Skumbanan. Och medan en snackbar innehåller lika mycket protein som en klassisk proteinbar, ger den bara 120 kalorier mot klassikerns cirka 200. Swebars Snack Bar passar bra för alla som vill fylla på med näring inför ett träningspass.

- Vi ser att en del kunder, framför allt kvinnor, tycker att en vanlig bar kan vara lite för rejäl som mellanmål. En snackbar innehåller inte fler kalorier än en stor banan och blir en perfekt proteinsnack, säger Björn Jälén.

Hälsosammare mellanmål

Swebar är en storsäljare av svenska proteinbars och sedan tidigare finns ett tjugotal riktigt smarriga smaker i sortimentet. Med den nya kategorin snackbars finns det ännu fler goda varianter att välja mellan och det har blivit ännu enklare att leva sockersmart.

- Vi tror att våra snackbars kommer att locka många. Vi ser att det finns en efterfrågan på marknaden för proteinrika snacks som passar alla som vill fylla på med energi och ha hälsosammare mellanmål, säger Björn Jälén.

Swebar har sedan 1998 har varit en pionjär på marknaden för sportnutrition i Sverige, med fokus på rätt näring i kombination med riktigt god smak. Swebar ingår i Dalblads som tillhör Midsonakoncernen sedan 2013.

Midsona Sverige marknadsför väldokumenterade produkter inom ekologiska livsmedel, hälsolivsmedel, egenvård och hygien för dagligvaruhandeln, för apotek och för hälsofackhandeln.

Vi vill göra det lättare för alla människor att själva bidra till sundare liv i vardagen.