Utökad återkallelse av Kung Markatta Tahini med havssalt KRAV 360 g och Kung Markatta Jordnötssmör med havssalt KRAV 360 g

OBS! Ersätter tidigare meddelande

Som säkerhetsåtgärd återkallar Midsona Sverige AB samtliga batcher av följande produkter pga. risk för fel etikettering och fel innehåll:

• Kung Markatta Tahini med havssalt KRAV 360g
  • Kung Markatta Jordnötssmör med havssalt KRAV 360g

Midsona Sverige AB ser mycket allvarligt på det inträffade. Personer som är allergiska mot sesamfrön ska inte konsumera hittills inköpta produkter av Kung Markatta Jordnötssmör med havssalt KRAV 360g.

För ersättning av återkallad produkt uppmanas konsument att kontakta Midsona Sverige AB konsumentkontakt tel. 020-78 88 01 eller konsumentkontakt@midsona.se

Artikel nr och namn:500907 KM Tahini med havssalt KRAV 360 g
Nettovikt:360 g