Niclas Mair

Niklas Mair är ny Sales Director Domestic på Miele AB

Niklas Mair kommer närmast från Procter&Gamble och tillträdde sin tjänst som Sales Director Domestic på Miele den 2 mars 2020.

Den 2 mars tog Niklas Mair över som Sales Director på Miele i Sverige med ansvar för försäljningen av Mieles hushållsprodukter. Niklas kommer närmast från Procter&Gamble där han under de senaste 10 åren haft ett antal olika roller inom försäljning och marknadsföring.

Niklas Mair har erfarenhet både från att leda stora KAM-team samt nordiska varumärkesteam som Oral-B och Pampers. Han kommer senast från rollen som nordisk försäljnings- och marknadschef för Pampers.

Niklas breda erfarenhet från att leda arbetet med kunder och varumärken över hela den nordiska marknaden gör honom väl lämpad i sin nya roll hos Miele.

Miele är en internationell koncern med huvudkontor i Tyskland och ledande tillverkare av vitvaror och inbyggnadsprodukter för kök inom premiumsegmentet. Företaget tillverkar även produkter för professionell användning inom områdena kommersiell tvätt och disk, laboratorie-, dental- och medicinteknik (Miele Professional). Familjeföretaget Miele grundades 1899 av Carl Miele och Reinhard Zinkann och har sin huvudsakliga tillverkning i egna fabriker i Tyskland. 2018/2019 omsatte Miele-koncernen 4,16 miljarder euro. Miele finns representerat i nästan 100 länder med egna dotterbolag eller importörer. Den i fjärde generationen familjeledda koncernen har cirka 20 500 anställda runt om i världen.