En frisk fläkt i köket från Miele

Pressmeddelande   •   Feb 22, 2016 10:10 CET

Aldrig tidigare har köksfläktar spelat en så stor roll – antingen som blickfång eller för att de är diskreta. Mieles nya effektstarka modell, bara 50 cm djup, kan placeras i taket eller i en nersänkt takmodul över hällen.

Nästan osynliga är de nya, 90 cm breda och bara 50 cm djupa takfläktarna. Dessa fläktar kan inte bara installeras i taket ovanför köksön utan även i tak eller en nersänkt takmodul över häll som är placerad mot vägg. Med A+ har Mielefläktarna bästa möjliga energi­­­effek­tivi­tetsklass bland köksfläktar. Till den låga energi­förbrukningen bidrar en Eco-motor (likströmsfläkt) och fyra ned­sänkta LED-lampor med lång livslängd. I inten­sivläget, som är bra att använda vid stekning, levererar Mieles takfläktar en maxeffekt på 750 m3/h. Den nya modell­en är dessutom tyst. För effekt­läge 3, som används ofta, är ljudnivån endast 57 dB (ljudeffekt dB (A) re1pW).

Mielefläktar är utrustade med den intelligenta automatik­funk­tion­en Con@ctivity 2.0, med vilken fläktens effekt automatiskt anpassar sig till matlagningen på hällen. Den nya takfläkten DA 2806 finns i briljantvitt och rost­fritt stål och kan användas både i frånlufts- och cir­ku­la­tionsdrift. Det är även möjligt att ansluta den till en extern fläkt.

Pris inklusive moms och leverans: från 22 800 kr.

För mer information om Mieles nya takfläkt DA 2806, kontakta
produktchef Mikael Gefvert
E-post: mikael(punkt)gefvert(snabel-a)miele.se eller läs mer på miele.se

Miele med huvudkontor i Tyskland är Europas största familjeföretag i vitvarubranschen, grundat 1899. Miele är en internationell koncern, verksam i 47 länder, med drygt 17 741 anställda och med produktion i Tyskland. 2014/2015 omsatte Miele koncernen 3,49 miljarder euro.